• GRATIS FRAGT V. KØB OVER 500,-
  • GRATIS INDPAKNING

HANDELSBETINGELSER

1. Køb hos Feelhome.dk.

Følgende vilkår gælder for køb af varer på Feelhome.dk, som udbydes af Feelhome Højgaard Gardiner ApS, CVR-nr. 27373631, Adelgade 102 , DK-8660 Skanderborg. Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Feelhome.dk, før ordrebekræftelse er modtaget fra Feelhome.dk. Ordrebekræftelsen opbevares ikke af Feelhome.dk efter den er fremsendt til kunden.
 
2. PRISER & FRAGT 

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner. Der tages forbehold for fejl i priserne.

Vi anvender flere forskellige fragtfirmaer til at levere dine varer. Ordrer over 500,- fremsendes fragtfrit. Ved køb af voksdug kan vi sende det på et rør, så voksdugen ikke får folder. Dette koster kr. 95,- ekstra. Ovenstående fragtregler gælder for postadresser i Danmark, dog ikke Grønland, Færøerne og øvrige udland. Vi sender gerne til andre lande, men ikke fragtfrit uanset ordrens størrelse. Kontakt os for at få prisen.

3. SALG GENERELT 

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Vi pakker gerne dine varer ind som gave. Skriv i bemærkningsfeltet, at gaveindpakning ønskes. Vi vedlægger også gerne et kort med en tekst valgt af dig.
 
4. LEVERING 

Leveringstid for varer, vi har på lager er 2-4 dage. Vi pakker som udgangspunkt dine varer samme dag ordren er modtaget. Der tages forbehold for udsolgte varer, tastefejl samt udskudt leveringstid hos Feelhome’s leverandører.
 
5. AFBESTILLINGER 

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, kan det ske ved, at fremsende en e-mail til adressen skanderborg@feelhome.dk med ”Afbestilling“ i emnefeltet. Her skal kundens navn samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne med fordel returneres til afsender med teksten ”Afbestilling” indsat i emnefeltet. Afbestilling bør ske inden kl. 15 til Feelhome samme dag, som bestillingen er foretaget.

6. BETALING 

De mulige betalingsmåder er:

Til offentlige institutioner kan vi sagtens lave elektroniske regninger. Send os en e-mail til skanderborg@feelhome.dk med din bestilling, Ean-nummer, institutionens navn og adresse, telefonnummer samt bestillerens navn.
 
7. REKLAMATIONSRET 

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Feelhome. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Har produktet taget skade som følge af betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er skaden ikke dækket af reklamationsretten.

8. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN 

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Feelhome inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden skal afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen. Undladelse heraf kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Feelhome`s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Feelhome nægter modtagelse af varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden eller med for lidt porto. 

9. FORSVARLIG RETURNERING 

Alle produkter, der returneres til Feelhome skal være forsvarligt indpakket. Feelhome anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Feelhome. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
 
10. ER DE I TVIVL 

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at De kontakter os på skanderborg@feelhome.dk eller på telefon 86520177. 

11. PERSONDATAPOLITIK 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik) For at du kan indgå aftale med os på feelhome.dk, har vi brug for følgende oplysninger: •Navn

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Feelhome og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke således, at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte i Feelhome har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Feelhome.dk er Feelhome. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Feelhome videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Feelhome har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Feelhome via e-mail skanderborg@feelhome.dk 

Cookies På Feelhome.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. 

Logstatistik Vi bruger en logstatistik på Feelhome.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Feelhome.dk. 

 

  1. KØBEREGLER

12.1 REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Viser en mangel sig indenfor de første 6 måneder efter levering, formodes det at manglen var til stede ved levering. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret. 

12.2. GARANTI 

Garanti er en særlig aftale, der kan indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret. 

12.3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1. januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation. 

12.4. RIMELIG TID 

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

12.5. FORMODNINGSREGLEN 

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

12.6 FORTRYDELSESRET

DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle forbrugeren fortryde købet skal det meddeles indenfor 14 dage, og herefter har forbrugeren 14 dage til at sende varen retur. For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen. Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, ansættes varen skønsmæssigt af Feelhome ud fra en mulig salgsværdi. Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Feelhome, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes. Varen må ikke være brugt, udover i det omfang at den er undersøgt på tilsvarerende vis som hvis den var købt og afprøvet i vores fysiske butik. Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren. Feelhome returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c. 

SÅDAN RETURNERER DU VAREN 

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:

Beløbet returneres ved bankoverførsel. Oplys navn, adresse og kontonr så overfører vi pengene til dig. Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning.

FORSVARLIG RETURNERING 

Alle produkter, der returneres til Feelhome skal være forsvarligt indpakket. Feelhome anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Feelhome. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.